Acuut probleem

Heb je een bij ons aangekochte fiets met een acuut probleem (platte band, gebroken remkabel,…)?
Kom er mee langs, we proberen het zo snel mogelijk te herstellen.
Indien mogelijk voorzien we een vervangfiets.

Nog geen klant? Bel ons dan even op 016/355909 of mail naar info@cadans.be.
We bekijken dan samen wat er mogelijk is.

Onderhoud

Een onderhoud doen we steeds op afspraak.
De wachttijd is doorgaans +/- 3 weken.
Om een afspraak te maken bel je best naar de winkel op 016/355909.
Indien mogelijk voorzien we een vervangfiets.

Student

De universiteit voorziet in enkele voor studenten aantrekkelijk geprijsde opties.
https://www.facebook.com/fietsatelierKUL/
https://www.velo.be/nl

Pierre & Adriaan in het atelier

Onze aanpak

Het eerste onderhoud is bij de aankoop van een nieuwe fiets inbegrepen. Het gebeurt na een inrijperiode van drie tot zes maanden. Gedurende de inrijperiode rekken je kabels, zetten de spaken zich en wilt een ketting al eens wat spanning verliezen. Allemaal geen erg op de korte termijn maar wel heel erg als je het zomaar blijft negeren. Ook als je niets hoort of merkt is het belangrijk dat je het eerste onderhoud laat uitvoeren. Maak gebruik van het eerste onderhoud om eventueel je positie op de fiets te laten aanpassen.

Wie dagelijks met de fiets op de baan is heeft ieder jaar minstens één groot onderhoud en minstens één klein nazicht nodig. Probeer een beetje een lijn in je fietsgebruik te herkennen en maak een afspraak op de dag die je past, in de periode van het jaar die jou past. We houden dan een vervangfiets voor jou gereserveerd. Een tussentijds nazicht laat je uitvoeren wanneer je in een bepaald onderdeel je vertrouwen verliest: problemen met de verlichting, een tikkend geluid van ergens uit de trapas, vitesses die het niet meer zo precies doen, …